۱۳۸۷ اسفند ۲۶, دوشنبه

نوروز مبارک


بشود که چنان پیش آید چنان که من آرزومندم:

باشد که دراین خانه فرمان برداری بر نافرمانی چیره شود.
آشتی بر ستیز و ناسازگاری پیروز گردد.
داد و دهش بر بیداد برتری یابد.
فروتنی گسترش گیرد.
گفتار راست برگفتار ناراست چیرگی کند.

دعای داریوش بزرگ:

خدای بزرگ است اهورامزدا
که این زمین را آفرید. که برای مردم شادی آفرید .
این کشور را اهورامزدا از دشمن از خشکسالی از دروغ دوربپاید .
به این کشور نیاید نه دشمن نه خشکسالی نه دوروغ.




هفت سین
و نماد های آن:

عدد هفت همواره نه تنها در ایران بلکه در میان دیگر اقوام نیز عددی پاک و مورد پسند آست. از دیرباز تا کنون زرتشتیان سفره هفت سین را که به اندازه هفت وجب است میگسترانند و بر روی آن هفت نماد که هر یک با حرف سین آغاز میگردد میچینند.

سبزه:
نماد خرمی و نو زیستی جلوه آغاز زندگی نو و همراهی انسان با طبیعت است. سبزه تا سیزده روزاز نوروز گذشته نگهداری میشود و سپس آنرا به آب روان میسپارند تا همراه آن بدیها و کینه ها از زندگی دور شود.

سنجد:
نماد بذر زندگی جلوه عشق و دلدادگی.

سماق:
نماد مزه ی زندگی یاد آور سرخی خورشید و پیروزی روشنایی بر تاریکی.

سیر:
نماد نگهبان سفره جلوه ی سلامتی .

سرکه:
نماد شادی و جلوه ی سال خوردگی و شکیبایی است هر قدر به سال های ماندگاری آن افزون شود ارزنده تر است.

سیب:
نماد مهر و مهر ورزی و جلوه زیبایی و سلامتی.


سمنو:
نماد خیر و برکت.

امیدواروم سال خوبی را شروع کنین و تو زندگیتون موفق باشین. هیچ وقت برای تازه شدن دیر نیست!

برای گذاشتن نظراتتون بعد از باز شدن صفحه جدید(نظرات) گزینه (نام/آدرس اینترنتی) را انتخاب کنیدودر قسمت آدرس اینترنتی آدرس وبلاگتون و در قسمت نام مشخصه خودتون رو تایپ کنین!

با تشکر همنفس

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بر شما دوست گرامی
پیشاپیش سال نو مبارک
آرزوی سالی بهتر برای شما

ناشناس گفت...

salam
mamnoon ke sar zadin
khoshhal misham bazam biyay

ناشناس گفت...

سلام
عیدتان مبارک
موفق وپیروز باشید

ناشناس گفت...

اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می اورد.پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند
××××××××××
من آپم دوست عزیز

ناشناس گفت...

سلام همنفس چطوری؟

به به اینجا چقدر تغییر کرده چقدر زیباتر شده تبریک

چهارشنبه سوریت مبارک شیطونی نکنیا!

خوب دیگه من میرم بعدا باز میام ایجاد مزاحمت میکنم راستی آپیدم بیا سر بزن بعدشم میای وبم چرا نظر نمیزاری هان بلا؟

فعلا بوس بای.

ناشناس گفت...

[گل] ------------->[گل] بــــــــــــهار 88 مبــــــــــــــــارک [گل] <--------------[گل]

______________$$$$$$$$$___
_____________$$$$$$$$$$$_________________________________,,
_____________$$$$$$$$$$$$______________________________$$$$$,
_____________`$$$$$$$$$$$____________________________$$$$$$$$
______________`$$$$$$$$$$$______$$$_______$$$_______$$$$$$$$`
_______________`$$$$$$$$$$$___$$$$$$$___$$$$$$$____$$$$$$$$`
________________`$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$$$$__$$$$$$$$`
_________________`$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$$$
____u$$$$$$u______`$$$$$$$$$$_$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$$`
__$$$$$$$$$$Z$_____`$$$$$$$$$_$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$
_$$$$$$$$$$$Z$$$$__$$$$$$$$$$_$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$$`
_$$$$$$$$$$Z$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$_$$$$$$$$$_$$$$$`
___`$$$$$$$Z$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$_$_$$$$$$$_$$$$$`
________`$Z$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$__$$_$$$$$$_$$$$`
__________`$$$$$$$$$$$$$$$$$$$,````,$$$$,_````,$$$$$$$`
___________`$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$`
_____________`$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$$$`
_______________`$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$$

ناشناس گفت...

سلام
مرسی خبرم کردی ، زیبا بود
منم اپ کردم
سال نو مبارک

ناشناس گفت...

زندگي فرصت بس کوتاهيست...تا بدانيم که مرگ... آخرين نقطه پرواز پرستو ها نيست...مرگ هم حادثه است...مثل افتادن برگ که بدانيم پس از خواب زمستاني خاک... نفس سبزبهاري جاريست پس قدر نفس هایمان را بدانیم
----------
سلام مهربون. بي نهايت زيبا بود. ممنونم كه تنهام نذاشتي. بازم چشم براهتم. سال نو صميمانه بهت تبريك ميگم
امير

ناشناس گفت...

سلام چطوری؟ خوبی؟ مرسی که بهم سر زدی خوشحالم کردی یه عالمه این پستی که گذاشتی خیلی زیباست مخصوصا تیتر بالای بالا همون چنان شود عالیه من که خوندمش چند لحظه داشتم بهش فکر میکردم

راستش بعضی وقتا دلم میخواد بیام و پا بزارم روی تمام چیزایی که کلی واسم ارزشه مثلا وبلاگمو حذف کنم ولی دلم نمیاد میترسم آخر اتفاقی که نباید بیفته ،بیفته و ...........

چشم سعی میکنم هر چند وقت یه بار سری بهت بزنم اتفاقا واسه خودمم خیلی خوبه تو یه چیز دیگه ای


عیدت پیشاپیش گل گلی و مبارک من که هنوز کلی کار دارم هول شدم موفق باشی عزیزم
فعلا.

ناشناس گفت...

سلام گلم
صمیمانه ترین شاد باشها به مناسبت حلول سال نو و بهار طیعت رو بهت تبریک میگم امیدوارم سالی توام با بهروزی و سعادت همراه با موفقیت داشته باشین.

ناشناس گفت...

سلام عزيزم [زبان]
خوبي ؟؟؟
دنيا رو برات شاد شاد و شادي رو برات دنيا دنيا آرزو مي كنم [گل]
[گل] سال نو مبارك گلم [گل]
به مناسبت عيد نوروز يه آپ كوچيك گذاشتم
خوشحال ميشم بياي
آپت واقعا عالي بود
منتظرتم
باي... [بدرود]

ناشناس گفت...

ham arzo mikonan ama man mikham ke sal khobi dasht bashi va khahi dasht khosh halam ke shahdeh tavalod in weblog bodam omid varam haroz por bar tar shavad
rahgozar dust ghadimi

ناشناس گفت...

دنيا را برايت شاد شاد و
شادي را برايت دنيا دنيا
آرزومندم . نوروز 1388 مبارك باد .

سلام
ممنون که سر زدی
موفق و سر افراز باشی

پاييزي گفت...

هنگام پاییز
زیر یک درخت ... مردم
برگهایش مرا پوشاند
و هزاران قلب یک درخت
گورستان ... قلب من شد
×××××××

سلام دوست عزیز
من آپ کردم
منتظرم[گل][گل]

فاطمه گفت...

سلام .خوب هستین؟سال نو مبارک.
منم به روز هستم خوشحال میشم سر بزنین

نيلوفرانه گفت...

همنفس عزيز سلام و درود بر تو بزرگوار
خدا گواهه كه من تا حالا آمدم و چند بار پيام تبريك گذاشتم اما نميدونم چرا ثبت نميشه به هر حال اميدوارم سالي سرشار از سلامتي و شادي و آرامش داشته باشي و بهترينهاي دنيا از آن تو باشد.
در پناه دوست باشي

نيلوفرانه گفت...

همنفس عزيز و گرامي درود بر تو
سپاس از حضور سبزت
شرمنده لطفت هستم
باشد كه در كنار دوستاني گرانقدر چون تو ادامه راه دهم و از حضورتان بهره مند شوم
دلشاد و تندرست
در پناه دوست باشي