۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

نسل سوخته

به فریاد وادارم میکنندم
این زنجیرهای لعنتی
سکوتم را میشکنند
و فریاد میکشم
به فریاد میکشم تمام لحظه هایم را
در خلوت خود
جز من گوش شنوایی نیست
همه درد دارند
ولی من گم شدم
در دردهای این جامعه
من عبور هر انسان از زندگی هستم
من تلاش بی وقفه برای زندگی هستم
وتو...
وتو ای بزرگ که آهنگر این زنجیری
زنجیری که به پا و دستانم بسته اند
من را میبینی و فتوا میدهی
(حیهات منه الذله)
که گویی به خداوندی این مردم
بت پرست و ساده لوح رسیده ای
من فریاد خاموش و در هم شکسته
جوانان این خاکم
من صدایی نسلی سوخته ام
من درد مشترک من و ما هستم
و تو...
احتمالا فرزند خدا !!!؟
پر از دردم پر از شکست
وچشمانی خونبار
برای زاری کردن
در پی هدف و خون
خواهران و برادرانم
من صدای نسل آفتابم
من خاموشی نمیگیرم
و یخ این سر مای ظلمانی را میشکنم
یک بار انتخاب کردم
و به خاک خواهم کشید
این طاغوت دین داری را
با من باش ای همسفر
ای همراه ، ای هم وطن
من فریاد نسل سوخته ام
فریاد نسل آفتاب
شروع موج دگرگونی
من ، من به تنهایی کارگر نیست
تو باید باشی ، ما باید باشم.

۱۷ نظر:

پاییزی گفت...

در تماشاگه پاييز

برگ ريزان همه خوبي هاست
مي بريم از هم پيوند قديم
مي گريزيم از هم
سبك و سوخته برگي شده ايم
در كف باد هوا چرخنده
از كران تا به كران
سبزي و سركشي سروري نيست
وز گل يخ حتي
اثري در بغل سنگي نيست
اين همه بي برگي ؟
اين همه عرياني ؟
چه كسي باور داشت
دل غافل اينك
تويي و يك بغل انديشه كه نشخوار كني
در تماشا گه پاييز كه مي ريزد برگ

[گل][گل][گل]

Sepehr گفت...

درود
شعر زیبایی بود
از آشنایی با وب شما خوشحالم
پیروز باشی

زادمهر... گفت...

درود...

باسپاس از بزرگواری تان.

...آری، چنین است برادر!...

...وچرا چنان شد که چنین شد...؟!فریاد....

آوا گفت...

سلام
تنبل خان این پست رو چند بار میزاری تو وب ساز دهنی هم که گذاشتی

تازه واسه بار دوم من از این نوشته ها خوشم نمیاد واسه همین نخوندم ولی چند تا غلط املایی داره مثلا همین خط آخر یعنی چی؟

ایکاروس گفت...

فتوا میدهی هیهات من الذله
جالب بود.

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
نیکو نگاشتی
قبلا شما را به پیوندهایم افزوده ام
پاینده ایران

آرتمیس آریانژاد و کیانا گفت...

درود
تارنگار مهرباستانی به روزشد
پاینده ایران

ساناز گفت...

درود هم میهن.
خیلی ممنونم از اینکه اومدید.
شاد و سرافراز باشید.

پاینده ایران
سرزمین آریا

کوروش گفت...

درود
چه کسی می خواهد
من و تو ما نشویم
خانه اش ویران باد
من اگر ما نشوم ، تنهایم
تو اگر ما نشوی
خویشتنی
از کجا که من و تو
شور یکپارچگی را در شرق
باز برپا نکنیم
از کجا که من و تو
مشت رسوایان را وا نکنیم
من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه برمی خیزند
من اگر بنشینم
تو اگر بنشینی
چه کسی برخیزد ؟
چه کسی با دشمن بستیزد ؟
چه کسی
پنجه در پنجه هر دشمن دون
آویزد
پاینده ایران

بی ÷رواترین گفت...

سلام نوشته قشنگی بود ولی من اینو توی اون یکی وبلاگت خوندم مرسی که سرزدی به هم

قاصدک گفت...

سلام دوست عزیز
ممنونم از نظری که گذاشتی...همیشه از آزادی حرف میزنی امیدورام یک روزی بهش برسی!!!

شعر زیبایی بود.

موفق باشی

فاطمه گفت...

سلام دوست عزيز
زيبا بود

فرياد نسل سوخته!

شادباشي

زادمهر گفت...

بانام خداوند مهرآفرین...

بر فردوسی بزرگ ، بی کران درود...

به نام نامی مهر ایران بزرگ...



*********زبان ارزشمند پارسی،زبانی جهانی...***********

نيلوفرانه گفت...

درود بر همنفس عزيز
عذرخواهي بابت تمام ديرآمدنهايم
مثل هميشه بسيار زيبا و تأمل برانگيزبود
قلمت پايدار
دلشاد و سلامت
در پناه دوست باشي

سخنگوي جنبش مستقل دانش آموزي ايران (رها) گفت...

درود
با چند سوال به روزم
به امید ایران آزاد
پاینده ایران[گل]

آرتمیس آریانژاد گفت...

شب یلدا شد و میلاد خوش ایزدمهر

زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر
درود
تارنگار مهرباستانی به روز شد
پاینده ایران

Saeed Modern گفت...

سلام داداش گلم! ممنون از اینکه دعوتم کردی به وبلاگت!
خیلی خوبه! موفق باشی!