۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

جشن سپندارمذگان گرامی و مبارک باد



این جشن علاوه بر تلاقی ماه و روز به جشن زن ایرانی مشهور است زنان ایرانی در چهار هزار و اندی سال پیش یک روز را در سال در حکم پادشاه خانه بر تخت می نشستند و مردان باید از زحمات و تلاش دلسوزانه آنها قدر دانی میکردند و مقام والای وی را ارج می نهادند این جشن تا قبل از اسلام برقرار بود و با آمدن اسلام کمرنگ شد! ولی در چند سال اخیر دوباره زنده شده و ایرانیان اصیل آنرا جشن میگیرند.


پ.ن:این جشن بزرگ مبارک کاشکی بشه که به اصلمون برگردیم ، چون مشکل ما اصالت توی این مملکت اصالتو از بین میبرن و حافظه تاریخی مارو پاک میکنن.

۱۸ نظر:

همنفس گفت...

برای گذاشتن نظراتتون
قسمت
نام/آدرس اینترنتی
را انتخاب کنید در قسمت نام اسم خودتون و در قسمت آدر اینتر نتی آدرس وبلاگتونو تایپ کنین
و (انتشار نظرشما) رو کلیک کنید قسمت نارنجی رنگ.

پایدار باشید.

۞۞●(دفتر عشق)●۞۞ گفت...

سلام دوست عزیز خوبی؟ [گل]

۞۞●(دفتر عشق)●۞۞ به روز شد [قلب]

منتظر حضور گرم شما هستم.

برقرار باشی و سبز[گل]

[گل][گل][گل]


از خودت بگو ... این روزها چه میکنی؟

مدتیست از تو بی خبرم ، این روزها کجایی؟



[گل][گل][گل]

www.daftareshghe.blogsky.com

۞۞●(دفتر عشق)●۞۞ گفت...

سلام دوست عزیز .خوبی ؟ [گل]

ممنونم از حضور گرمت در ۞۞●(دفتر عشق)●۞۞ [قلب]

متن زیبایه [گل]

[قلب] روز عشق و محبت بر تو مبارک باد [قلب]

موفق و شاد باشی [گل]

دختری از نسل اریا گفت...

salam baese eftekharemone ye hamchin tamadoni

mardsarma گفت...

salam dost man
omidvaram hamisheh mofagh bashi ...
b onvan yk dost azat mikham ziad tond nari ...
ok
BYE

... گفت...

ممنون از حضورت
سپندار مذگان مبارك
بعضي از دوستان صفحه من رو به اسم رها لينك كردن ولي اسم رها براي نظر دهي من نيستم من با اسم ... و با آدرس وبم نظر ميدم

kalagh گفت...

7khan rostam baid gozarond kholaseh ke omadam va lezat bordam
bazi mogh on egheh mali man ham migireh ama vaghti koli arab mibinam faghat to delam tabriki migam migam khob bod mesleh miras farhangimon baghyeh chiz hamon ham to mozeh faranceh bod akheh injori dast nakhordeh mimoned
shamlo che khosh migeh ke ma harcheh keshidim az in arab ha bod

mazerat delam por bod
man ham up kardam ama mibini ke khali mast bodam ehtemalan

کوروش گفت...

سلام

با تشکر از اینکه به وبلاگم آمدی و امیدوارم که بعد از این هم شما را ملاقات کنم.

تا سلامی خدانگهدار

قاصدك گفت...

سلام بر بزرگ مرد آزاده و آزادي خواه

بر شما هم اين جشن و اين روز بزرگ مبارك باشه
بله واقعا كاش به اصالت خودمون برمي گشتيم

شاد باشيد

جهانگرد گفت...

سلام
معتقدم این روز نباید به این شکل باشد. چرا که این هم دوشی زن و مرد مختص به روز خاصی نباید باشد و مردان را وهم بردارد که آی ما چقدر انسانیم که در وظایف زنان به آنها کمک میکنیم نه خیر این خبر ها نیست باید طوری باشد که مردان هم این همکاری با خانم در پخت و پز و رفت و روب را انجام وظیفه خود بدانند وهمه آن کار ها را بر خود فرض و واجب بدانند چرا باید این فرهنگ اروپایی را بد بدانیم تنها از مد غربی یا اقتصاد یا... غربی پیروی کنیم؟!! کجای این فرهنگ بد است  

سیداحمدجعفری گفت...

هر حادثه ای که در آن سوی ِ این پنجره
که فاصله ی نگاه من
تا آن سوی خیابان است
اتفاق بیفتد
من مُبرایم از آن .
تنها آن حادثه ای که با پرچمی سفید
در خیابان است
مربوطه ی من است
و آن هم به این شرط
که بر پرچم نوشته شده باشد :
من ـ کارم
کار ـ منم ،(من باید این شوم)
و هرچه جز این اتفاق بیفتد
مربوط به من نیست !

دوربین هایتان را به توطئه زوم نکنید
توطئه یی اگر هست
آن ـ خودِ منم
انکار وجودتان
یعنی : نفی روابط تان
یعنی : تمام ِ هست تان
بدیل :
نبودِ شماست
آینده ی بی هست ِ شما
یعنی : تمام ِ من
تمامِ ما !

شعر :شهریاردادور

ساناز گفت...

درود همنفس
ببخشید که من نمیام. آخه من وبم به روز میشه به کسی نمیگم! خوشحال شدم از اومدنت.
شاد و سرافراز باشی.
پاینده ایران
سرزمین آریا

کوروش گفت...

سلام

با مطلب حجاب مصونیت یا محدودیت؟ 3 ،در مورد حجاب اسلام و ایران در کتیبه ها بروزم.


تا سلامی خدانگهدار[گل]

آرتمیس آریانژاد گفت...

شد به آيين كهن، امروز روز عاشقان
روز مهر و مهرباني، عشق ورزي در جهان
تارنگار مهر باستانی به روز شد
پاینده ایران

nafasii گفت...

بران، بران،
قایقت را،
نرم و سبک
در مسیر آب
با شور و شادی
با خوشحالی و شادمانی
که زندگی رویایی بیش نیست…

nafasii گفت...

مرســی همنفس عزیزم که پیشــم میـ ــای ...

هم وطن گفت...

درود
این اصل ما چیست که همه دم از آن می زنند و هیچ توضیحی برای آن ندارند مگر چند جمله احساسی
[گل][قلب][گل][بوسه][گل]

ناشناس گفت...

salam dadash
to otobos ghol dadi ke ketabe felter shekaano baram emali koni
bebinam cahan marde halaji?
jobran mikonam
your frind
farhad
m2farhad@yahoo.com