۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

زندان


دستهای لرزانم را بنگر
اندوه درون چشمانم را بنگر
و گذشته ام... !
دنیایی داشتم پر از ...

آرزو امید و افکار
آه تمام من کجاست؟
پیدایم کنید پیدایم کنید!

آنهایی که هنوز از آزادی خبر دارید
و طعم آزادی را در روزگارتان میچشید

تمام داشته هایم را به تاراج بردند
آنچرا که میخواستند آموختند
چه دردها کشیده ام
آیا تاریخ مرا به یاد می آورد؟
آیا می مانم؟
مثل تمام دربندهای تاریخ...
با تمام کزبهایی که به زبانم گفتند
کسی از من یادی میکند؟
هدفی را که برایش جنگیدم را
عاشقانه دوست میدارم
وطنم اگر سقف ندارد هنوز دیوار دارد
دنیای من هنوز عاشق و آزاده دارد
میدانم که دگر روی ستارگان شب را نخواهم دید
نوری از مهتاب چشمانم را نوازش نخواهد داد
وهرچه که خواهد بود
میله آهن و قفس
سکوت سکوت و تاریکی
ای آسمان آخرین شب
ای ستارگان شب تابیده
و ای زمین
مرداب شدن من مهم نیست...
شمارا به خدایتان قسم
مسیر هدفم را با عاشقان وطن
جاودان بدار!
که آزادی سر خط زندگیست.

۲۲ نظر:

سیم سیمک گفت...

سلام

چرا قسمت نظرات تو این جوریه ؟

ا راستی اول شدم :دی

سیم سیمک گفت...

نمی دونم. چی بگم. این جور متن ها رو که می خونم دلم میگیره. هی میخوام خودمو بزنم به رگ بی خیالی چون کاری از دستم بر نمیاد اما بازم نمی شه.

راستی از نوشتن اینها منظور داری ؟ یعنی همیشه اینطور می نویسی یا این نوشته ها مخصوص این روز هاست ؟

سیم سیمک گفت...

مرسی که خبرم کردی

راستی شنیدی که از سران اصلاح طلب ها توی زندان اعتراف گرفتن؟

فاتحه کار خونده شد!!!

پیشم بیا.


یاعلی

سیم سیمک گفت...

فقط یه پست بود واسه سرگرمی.

همین

مهدی(مهـــرنگـــار) گفت...

سلام دوست و عزیز.شعرهای زیبایی نوشتی. مخصوصا شعری که برای ازادی سرودی.

ممنونم که به مهرنگار اومدی .

موفق باشی.



هیچ کس به غیر از خود ما از خود ما فریب نخورد
هیچ کس به غیر از خود ما مارو به بیراهه نبرد

گناه هرچی که گذشت به گردن ما بود و هست
از ما اگر بتی شکست بتهای تازه جاش نشست

پاییزی گفت...

ای طایر آزادگی...پر باز کن. پر باز کن
ایران صدایت میزند. پرواز کن. پرواز کن
همراه با ایران ما..فریاد کن . فریادکن
با دشمن بیدادگر ..بیداد کن.بیدادکن
تا وارهند از قید و بند.این مردم محنت زده..
تا پایه ظلم و ستم ..ویران شود. در شهر وده

قاصدک گفت...

سلام همنفسی عزیز

آزادی؟؟؟ این روزا همه دنبالشن اما نمیدونم کی پیداش میکنن؟؟؟

میخوام بی خبر باشم اما واقعا نمیشه وقایعی داره اتفاق میفته که خیلی ناراحت کننده ست. نمیدونیم آخرش به کجا میرسه؟؟؟

به هر حال دعا میکنیم برای آزادی ما و شما...
موفق باشید

آوا گفت...

من و مزرعه یه عمره چشم به راه یه بهاریم زیر شلاق زمستون ضربه هارو میشماریم

توی این شهر غیر گریه کار دیگه ای نداریم
هر کی خوابه خوش به حالش ما به بیداری دچاریم

منه این مزرعه ی خشک تشنه ی بذر دوبارست شب پر از حضور تلخ جای خالیه ستارست

مزرعه دزدیدنی نیست فردا میلاد بهاره دیگه این مزرعه هرگز ترسی از خزون نداره

نفس بکش نفس بکش اینجا نفس غنیمته

رضا گفت...

سلام
توی این فکر بودم که از کجا به وبلاگ من رسیدی بررسی کردم دیدم از دوست بسیار عزیزم جناب پاییزی ( احتمالا) خیلی خوش حال شدم از مطالعه مطالب زیبا ، قشنگ و روانت . امیدوارم بتونم با اشعار خودم مدتی وقت گرابهای شما را پر کنم.از اشنایی با شما هم خیلی خوش حال شدم. در ضمت اگر مطالب سیاسی و شعر سیاسی هم مورد توجه شما بود ، بفرمایید تا دو وبلاگ دیگرم را هم تقدیم محضر مبارک شما کنم.
همیشه سبز باشید

جهانگرد گفت...

سلام
کاش به انچه می خواستیم می رسیدیم اما صبح نزدیک است

نگار گفت...

Salaaammm,,, Man ke Hastam Dooste Golam ,, To Kojaiiُُ???


Tebghe Maamool Kheli Zibao TaSsir GozaR Neveshti,,,


Saghfesham KHahim Sakht,,

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
شاد زی مهرافزون
پاینده ایران

ستار پینه دوز گفت...

خیلی قشنگ بود
زیبا بود
ببخش که دیر به دیر میام
ولی خیلی قشنگ بود
واقعا لذت بردم
موفق باشی و سربلند چون کوه

مرتضی گفت...

سلام همنفس
کارت عالیه
ممنونت که خبر میدی
تو این روزای آشفته آدم فقط دوست داره در مورد آزادی بخونه

جهانگرد گفت...

سلام
به امید آزادی به دور دست ها می نگریم و به آن سو می رویم

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
به روزم
آرتميس دختر آريايي ايران زمين
پاينده ايران

نيلوفرانه گفت...

سلام بر همنفس عزيز
تأخيرآمدنم را به بزرگي و مهربانيت ببخش
تمام تار و پود وجودمان را به انتظار گذاشته ايم
به اميد و آزادي
ما هستيم و ايستاه ايم
از خداي مهربان شادي و سلامتي وآرامش بينهايت برايت آرزومندم
در پناه دوست باشي

هم وطن گفت...

درود

دو انگاره درباره هخامنشیان

نشان گوی بالدار یا فروهر

چشم در راه هم ...

هم وطن گفت...

درود
این برای شما عجیب نیست
چشم در ره هم ....

مرجان گفت...

[گل] آن که در تنها ترین تنهاییم تنهای تنهایم گذاشت ... [گل]
[گل]آرزو دارم که در تنها ترین تنهاییش تنها کسش تنهای تنهایش گذارد[گل]

سلام همنفس جان
خوبي ؟
قشنگ نوشتي
منم با يه آپ جديد در خدمتم
شرمنده دير به ير سر ميزنم
بياي خوشحالم كردي
منتظرتم
باي...

مرجان گفت...

سلام همنفس عزيز
چطوري ؟
مرسي از اين كه اومدي
راست ميگيا شايد تنبل شدم كه نميام
ممنون از حضورت
فعلا ...

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
به روزم
پاینده ایران